OVER ONS


M.K. Gortenmulder Transport is werkzaam sinds 2 mei 1992. Het bedrijf is opgericht door Rinus Gortenmulder en is begonnen in de transport sector met een Daf 2100 met een 14 ton meter autolaadkraan. Het bedrijf is begonnen met het transport van Units en containers, wat vanaf het begin tot specialisme is uitgegroeid, waar later diverse transport mogelijkheden bij zijn gekomen.

Daf 2100 (1992 – 1995)

Na drie jaar is in 1995 de Daf 2100 vervangen voor een Scania 93M met een 29 ton meter autolaadkraan. Mede dankzij de aanschaf van deze nieuwe vrachtwagen kwam de mogelijkheid om zwaardere containers en units te vervoeren, tevens is hierbij een aanhangwagen aangeschaft.

Scania 93M (1995 – 1998)

Een Daf 85 met 400pk heeft in 1998 de Scania 93M vervangen. De Daf 85 is uitgerust met een 35 ton meter kraan wat ook weer nieuwe mogelijkheden met zich mee bracht, zoals een reikwijdte van 13 meter en laadvermogen van 7,5 ton.

Daf 85 (1998 – 2011)

In 2007 werd de Daf 85 na negen jaar vervangen door een Daf XF 105 met 410 pk, uitgerust met een 60 ton meter kraan inclusief aanhangwagen met een maximale lengte van 10 meter. Mede dankzij de aanschaf werd het scala van mogelijkheden binnen de dienstverlening sterk uitgebreid. In combinatie met de aanschaf van de nieuwe Daf besloten Rinus Gortenmulder en zijn zoon Tim Gortenmulder om de oudere Daf binnen het wagenpark te behouden, waar Tim dan mee kon gaan werken.

In 2011 is de wetgeving rondom vervoer in steden vanuit de overheid aangepast. Mede hierdoor was het uitgesloten dat de oudere Daf geen diensten kan verlenen in steden, waar een een deel van onze werkzaamheden plaats vind. Mede dankzij deze verandering in de wetgeving hebben wij besloten de oudere Daf te vervangen voor een nieuwe met extra mogelijkheden welke nog niet in het bezit waren van ons wagenpark. Deze laatste aanschaf betrof een Daf CF met 460 pk inclusief 60 ton meter kraan inclusief Jib waardoor de reikwijdte werd uitgebreid met 9 meter bovenop de standaard 15. Hierdoor is het onder andere mogelijk om over huizen of in flatgebouwen goederen te plaatsen, wat wederom een uitbreiding binnen de mogelijkheden van onze dienstverlening betreft.

Daf XF 105 & Daf CF (2011)

In het najaar van 2016 hebben wij een nieuwe vrachtwagen gekocht, vanwege de toenemende vraag naar het kraan/hijswerk. Daarom is er voor gekozen om de langste kraan van zijn soort aan te schaffen. De HIAB 858 heeft een hoofdmast van bijna 20 meter en is uitbreidbaar met Fly-jib tot maximale lengte van bijna 34 meter. Deze is opgebouwd op een Scania G450. De Scania is ook voorzien van een steunpoot aan de voorzijde van de cabine waardoor het hefvermogen 360 gradenĀ 100% is.

Scania G450 (2016)